Steeds meer fabrikanten bieden betere service naar hun eindgebruikers, is dit misschien vanwege de opkomst van het machtige social media?
Laatste tijd is het opvallend dat veel fabrikanten en distributeurs zich meer en meer ontfermen over de customer support van hun service afdeling. Speerpunten als: klantvriendelijkheid, flexibiliteit, service en ja, zelfs het meedenken met de klant, behoren tegenwoordig tot de standaard kernwaardes van de customer support afdeling. Voor ons als data recovery specialist een welkome ontwikkeling die naar onze mening onherroepelijk zal leiden tot meer tevreden eindgebruikers.
Jezelf dus onderscheiden door betere service…
Dat een product kan tegenvallen of falen daar kan iedereen wel over mee praten, maar waar tegenwoordig de verschillen naar voren komen is doorgaans in het service gedeelte van het merk of product.
Mede dankzij de de opkomst van het alsmaar machtiger wordende social media en dan met name de fanatieke bloggers met hun enorme aanhang, zien de fabrikanten steeds meer in dat ze dit fenomeen gewoonweg niet meer uit de weg kunnen gaan.
Kortom het blogmedium heeft zich inmiddels in een razendsnel tempo weten te ontwikkelen als een machtig medium.
Moeten we nu blij zijn met deze ontwikkelingen?
Jawel! Is het antwoord, want de consument heeft het nu namelijk weer voor het zeggen. Producten worden in de hemel geprezen of met de grond gelijk gemaakt, de impact is groot wanneer je product of service via de social media het kwade daglicht wordt gesteld. Het belangrijkste is dat je hier als bedrijf wel van op de hoogte bent en indien nodig snel kan reageren.
Fabrikanten en leveranciers beseffen zich momenteel maar al te goed wat deze eventuele negatieve impact teweeg kan brengen als we het hebben over de omzetcijfers en in deze toch al niet al te beste economische tijden staat het onderwerp “imago schade” hoog op de prioriteitenlijst van menig merk.
Is de customer care weer terug van wegeweest vanwege de opkomst van social media? Wij denken van wel… Hoe denkt u hierover?